tisdag, oktober 01, 2013

P-bot, nej tack!

Just den här dagen älskar jag INTE p-automater. Det hela började med att jag försökte betala p-avgift innan kommunstyrelsemötet började kl åtta. Det gick inte. Inte en reaktion hos automaten i hörnet Östra sjögatan/Norra långgatan. Det var dessutom knappt att idiotautomaten spottade ut de trettio kronorna jag hade matat in. Kl nio gick jag ut igen, förhoppningsfull att den skulle ha vaknat vid niotiden då p-avgifterna börjar gälla. Resultatet blev detsamma. Stendöd automat. "Välkommen kl 0903" var allt den lyckades producera på framsidans display plus ett klistermärke strax nedanför om sms-parkering, ett fenomen som ju dessutom är inaktuellt numera. Jag skakade handgripligen ut mina pengar och travade in till kommunens kontaktcenter för att felanmäla. Det gick inte heller. Damen i luckan upplyste mig om att jag skulle gå till närmaste automat och hänvisade mig längre österut på Norra långgatan. Jag travade dit medan ks-mötet fortsatte utan min medverkan och fick ut en biljett. Då slog det mig. Det är ju en annan p-zon och avgiften är hälften så hög....

Nåja, jag har ju en p-biljett. Den ligger i bilen. Jag hade faktiskt inte tid att flytta bilen också. Besparingen för min del blev 15 kr. Eventuella p-böter överlåter jag med varm och bestämd hand till kommunens kontaktcenter, eller vad tycker ni? Jag kanske ska ge dem 15 kr som ett litet plåster på såren om det blir aktuellt?

Inga kommentarer: