fredag, mars 31, 2006

Klåfinger-EU!

Varför är jag så trött idag? Är det brist på sömn? Nej, knappast. Jag brukar somna som en gris och sedan bara vakna när liberalen snor åt sig hela täcket ett antal gånger på nätterna. Är jag sjuk? Nej, inte mer än vanligt. Penicillinkuren är nästan avslutad. Har jag jobbat hårt? Ja, möjligen lite grann. Vad är det då som har hänt?

Frågan är nog ganska enkel att besvara. Någon har snott min tid! Närmare bestämt en hel timme av min tid, och den saknar jag. När det gäller sommartiden är jag som en de mest konservativa mjölk-korna. Det tar flera veckor innan kroppen har fattat vad som har hänt. Det lustiga är att jag varje år glömmer vad som hände året innan och tror att den här evinnerliga tröttheten beror på nåt annat.

Visst är sommartiden en EU-anpassningsfråga, långt före Sveriges inträde men ändå. Inte ens tiden kunde de låta bli att peta i. Min tid. Och alla andras. Snacka om att tiden är ur led.

Inga kommentarer: