onsdag, juni 11, 2014

Före och efter

Igår var det dags! Det gamla och vissna skulle ut och nytt och fräscht skulle in. Med det icke alltför originella konceptet "Före och Efter" så kan jag nu visa hur det var och hur det blev ;-)

FÖRE: Förvuxna penséer som har gett upp.
FÖRE: Minipenséer som har hängt alldeles för länge.
EFTER: Blandade sommarblommor i mångfaldens tecken.
EFTER: Blå lobelia och petunior som jag hoppas ska hänga med resten av sommaren.
Så där kan det bli när saker har passerat "bäst före-datum". De måste helt enkelt bytas ut mot lite nytt och fräscht som inte gör en ledsen och ger en dåligt samvete. Jag har återbördat jord och växter till Moder natur och hoppas att något nytt kan hämta näring därifrån. Jag tackar för de (just i år alltför få) veckor som de har prytt vår balkong samtidigt som jag hälsar de nya invånarna varmt välkomna. Jag hoppas att även ni kommer att trivas, få lagom med sol och lagom med vatten samt sprida färg och glädje länge!

Inga kommentarer: