tisdag, september 30, 2014

Omladdning

Klar. Inskickad. Färdig. Nu kan man slappna av åtminstone resten av dagen och natten innan det börjar om igen i morgon. Då är det tvära kast från kristendomens rötter till judendom och islam, områden som jag inte har haft speciellt mycket med att göra sedan jag gick på gymnasiet för hundra år sedan. Typ.

Men nu ska jag ladda om genom att få mig lite frisk luft. Det behövs innan det är sångövning med bästa Vox Communis och förberedelser inför årets Höstmys i Kalmar Folkets park tisdagen den 28 oktober kl 19 står på programmet. En dag kan ju inte BARA bestå av energisugande tentaskrivande utan måste också ge lite energipåfyllning. Det får man i en kör. Har du inte prövat så är det hög tid att kasta sig ut i den utmaningen!

Men först: FRISK LUFT i den härliga höstdagen med alla de fina färgerna som syns utanför studierumsfönstret. Ha en skön fortsättning på den här tisdagen!

***
Uppdatering:
Jag har världens goaste grannar! När jag nyss gick ut för att slänga skräp vid sopsorteringen så ropade de in mig i kvarterslokalen och undrade hur det hade gått på tentan. Jag fick både kram och hejarop och det värmer så in i Norden i hjärtat att känna att de tänker på mig. När man har sådana vänner är man inte fattig, det kan jag lova!

Inga kommentarer: