torsdag, januari 22, 2015

Om överflöd

Jag har letat som en galning efter sega gubbar i butikernas godishyllor, men icke sa Nicke. Det finns helt enkelt inga sådana. Det närmaste man kommer är skumtomtar och surskallar, och de har naturligtvis också sin plats såväl i näringskedjan som i verkligheten trots att de kanske inte borde ha det, men det är inte riktigt sådana jag ville ha. Och nej, jag äter inte sådant. Det vet ni nog vid det här laget. Jag skulle bara ha dem som illustration.

Hur som helst, idag hittade jag dem ändå! I en av morgontidningarna ;) Visserligen är ju färgerna nu mycket blekare än förr. Det är väl nya tider på det området. Starka färgämnen är ju numera förbjudna, eller åtminstone ansedda som mindre lämpliga av olika skäl. Och i tvillingblaskan stod det en del annat intressant. Det sägs att det behövs nya perspektiv i politiken. Det är sant, men det som behövs är hyfs, vilja och mod. Det kan inte alla föra in. Vad som INTE behövs är feghet, mobbning och översitteri. Det finns ju redan. Överflöd av dåliga sidor är både onödigt och omoraliskt, liksom överflöd av sega gubbar.

Inga kommentarer: