tisdag, september 25, 2012

Gränslös nåd....

Jag tror på drömmar. Inte på det sättet att jag tror att de slår in eller att vi kan förklara allt vad de säger, men jag tror att det finns en mening i att vi drömmer just vad vi drömmer. Alltså tror jag, efter söndagens kyrkbesök, att det finns en förklaring till varför jag natten mellan söndag och måndag drömde att jag i ett sammanhang sjöng just följande rader:

"Hans kärlek är gränslös
Hans nåd är oändlig
Hans kraft ingen människa utforskat än
Ty av sina väldiga eviga skatter
Han giver, och giver, och giver igen"

Dessutom är melodin vacker.

2 kommentarer:

Ingemar sa...

Vänster och nåd är väl den ultimata kombinationen! Blev så glad när jag hittade ditt inlägg. Vi som försöker hitta en väg för solidaritet och samtidigt hela tiden misslyckas behöver kanske nåden mer än någonsin. Och ja, jag tror att drömmar säger oss en del som vi inte hittade på andra sätt. Det har hänt mig någon gång, att ett litet nattligt ljus lyste på något att ta ställning till, inte alltid blev det lättare, men något klarare.

Ingemar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.