onsdag, augusti 23, 2006

Vem vet?

Jag har varit på Halleluja-möte i kväll. Jag har bevistat många såna i mitt liv, så jag känner mycket väl till stämningen och miljön. Varför kände jag mig då inte hemma där? Det kanske beror på att det var fel lokal, att stolen var obekväm eller att jag var trött. Eller så var det nåt annat. Kanske orsaken går att finna någon helt annanstans i världen, eller riktigt nära fast högre upp? Vem vet?? Jag vet bara att det finns en orsak, eller troligen flera. Ska jag vara ärlig, och det är jag noga med, så kan jag inte säga nåt annat än att de finns. Tyvärr.

Men man ska inte kasta ut barnet med badvattnet. Det är också viktigt. Och man måste våga ibland. Det är minst lika viktigt. Fast man ska hålla sig nykter. Det är ännu viktigare när man kör så fort.

Inga kommentarer: