torsdag, augusti 24, 2006

Heja Åtvid!

Jag måste nog ändå passa på att gratulera den goe liberalen och hans Åtvidaberg. Oavgjort i Växjö i kvällens match betyder fortsatt spel i UEFA-cupen. Nu har man slagit ut norska topplaget Brann. Hoppas bara att man klarar sig kvar i Superettan också. Heja Åtvid!

Liberalen påstår att det blir mottagning i Åtvids Folkets park i morgon med bilkortege och 50 000 jublande massor längs alla åtvidabergsgator. Ja, gatorna är inte fler än att hela vägnätet måste vara proppfullt. Undrar bara hur bilkortegen ska ta sig fram...?

Ja ja, den som lever får se. Kul var det i alla fall! Tänk vad föreningsaktivitet kan betyda för livsglädje och livskvalitet. Den sträcker sig ända från Åtvid till Funkabo i Kalmar.

Som sagt, föreningslivets värde kan inte mätas i pengar. Det ska vi tänka på.

7 kommentarer:

Mats sa...

Glädjen sträcker sig ända till Lindås när hela Sveriges bästa FF vinner mot bleka Norrmän.

Heja Brage

Birgitta Axelsson Edström sa...

"Att vara liberal är att vara kluven"

;-)

Pierre Edström sa...

Vadå kluven? Det finns ju bara ett lag. ;-)

Birgitta Axelsson Edström sa...

Du har aldrig sagt att Brage och ÅFF är samma lag!

;-)

Att vara liberal är att inte säga hela sanningen...
Eller?
;-)

Pierre Edström sa...

Brage heter ju IK. Det handlade ju om bästa FF ;-)

Puss

Mats sa...

Du skall älska din nästa.

Mitt lag är Brage. Trots det har jag inga problem att glädja mig åt lilla ÅFF:s framgångar då jag faktiskt är Svensk också. Jag skulle till och med glatt mig ifall ett av de sämre FF vi har hade vunnit mot Twente.

Birgitta Axelsson Edström sa...

Fast de var inte bra nog. Så var det.

Ja, man ska älskar sin nästa. Det är sant. Goe liberalen och jag hade en liten diskussion idag kring huruvida det är möjligt att älska nån som man inte tycker om. Jag hävdar att så kan vara fallet.

Fast det hör inte hit. Jag tycker om föreningar, oavsett om de heter IK, FF, AIK eller nåt annat. Det gör ovärderliga insatser. Sen kan man alltid tycka att det är lite trist att pengar spelar större och större roll ju högre upp i tabellerna och serierna man kommar...