söndag, augusti 27, 2006

Efter lat söndag väntar full måndag!

Söndagen har gått i vilans tecken. Visserligen kunde jag inte hålla mig borta från tvättmaskinen på morgonkvisten, men jag gick till sängs igen. Sen vet jag inte mer förrän jag vaknade vid 1115. Jag antar att jag behövde sömnen. Vaknade och vaknade förresten. Jag tycker jag har sovit hela dagen. Ett ganska stort dåligt samvete har jag också när jag tänker på att kamraterna var ute redan vid elva och delade ut flygblad i brevlådorna i norra stan. Förlåt....

I morgon väntar höstens första fullmäktige. På programmet står kinesinformation och tio interpellationer med skiftande fokus. Hospiceverksamhet, skolans lovdagar, Salve, elöverkänslighet, idrottsinvesteringar..... Sedan tillkommer den sedvanliga dagordningen med beslutsärenden. Allt pekar på att det blir en lång kväll.

Under tiden får liberalen ta med sig en polare och se på KFF-Gefle. Lycka till! Jag undrar förresten om Göteborgsklubbarnas elitlicens är i fara efter den inställda matchen mellan Gais och Helsingborg i dag? Gamla Ullevis plan var inte spelbar pga det myckna regnandet. Hon med minnet, dvs jag, drar mig till minnes en liknande situation på någon annan arena för inte alltför länge sedan ;-) Nåväl, den som lever får se. Jag tänker i första hand försöka överleva morgondagen.

Heja KFF!

9 kommentarer:

Mats sa...

Heja Gefle..
Jag funderade på att gå men enda lediga kvällen i veckan tillbringar jag hellre med nära och kära.
Sen att det är seriens två pessimist lag gör inte saken bättre. 0-0, 1-0 eller 0-1.
Ska vi tippa på 4635 åskådare.

Pierre Edström sa...

Tippar 3-0 till KFF ;-)

Pierre Edström sa...

Vadå full måndag min kära rödstrumpa? ;-)

Puss

Mats sa...

Å sen kommer en halvfull tisdag.

Birgitta Axelsson Edström sa...

Full av aktiviteter! Taskig fantasi du har, liberalen.

Ja Mats, du har nog rätt hoppas jag. Tisdagen måste bli en aning lugnare. Åtminstone blir det TVn på kvällen.

Pierre Edström sa...

Med tanke på begreppet "full måndag" så ska det nog vara "full av akvaviter" och inte "full av aktiviter" eller...? :-P

Puss

Mats sa...

Jobb, fackligt möte och debatt,
full tisdag här.
Full onsdag.
Ännu fullare torsdag.

Birgitta Axelsson Edström sa...

Käre liberal, det är nog du som har tagit till för mycket "akvaviter". Det heter "aktiviteter" (som jag har skrivit), inte "aktiviter".

Så kan det gå när inte korken är på!

Puss!

Pierre Edström sa...

Ja ja lite felstavningar får man tåla. De flesta bokstäver fanns väl med eller? ;-)

Puss