tisdag, juni 23, 2015

Ketchup!

Ni vet, ketchupeffekten... Och då menar jag inte regnet som så många luftar sitt missnöje kring. Sådant  är ju livet ibland. Vissa tider kommer inget, inget och inget, och sedan kommer typ ALLT, eller åtminstone mycket. Det är väl bara att tacka och ta emot, så det gör jag.

Midsommar har passerat, med växlande väder men med hela kvällen utomhus i glada grannars lag. Inte en droppe regn föll när vi grillade här på gården, men lite kallt blev det väl framemot kvällen. Det kan jag medge, fast bara lite. Har man stått bredvid grillarna samt sprungit och förberett tävlingar, tipspromenad, fika, kaffe etc etc så är det inte fel med lite kylig luft att lugna ner sig med. Det kändes faktiskt ganska skönt! Eller så är det jag som inte har normal termostat i kroppen. Å andra sidan så klagar jag oerhört sällan på kyla. Det är en liten egenhet jag har.

Nu rullar sommaren vidare. Vi går mot mörkare tider redan. Det märks tydligt redan ikväll tycker jag. Det är nästan lite mood för stearinljus... Men sedan kommer ett nytt Midsomer-avsnitt vid niotiden på ettan, och det gör det BARA när det är sommar, så det är nog sommar ändå och inte adventstid ;-)

Apropå advent, jag har precis fått höstens spellista. Söndagen den 29 november när första ljuset tänds spelar jag i Två systrars kapell. DET ska bli kul! Apropå ketchup :-)


Inga kommentarer: