lördag, oktober 28, 2017

Pengarna äntligen skickade!

Det där med banker och kontanthantering är en historia för sig... Jag har skrivit om det förut, så jag upprepar mig inte. Vi kan ändå konstatera att det är en aning mer komplicerat att samla in pengar till välgörande ändamål och sedan lyckas skicka dem dit de ska. Den svåra delen är inte att samla in pengar. Den svåra delen är numera att bli av med dem. Den här gången fick de åka runt i landet ett antal mil innan vi lyckades med det sistnämnda. Punkt.



Nu är det i alla fall klart. Mynten får vi behålla ett tag och använda som parkeringspengar eller betalningsmedel (man blir säkert jätteglad i alla livsmedelskassaköer i julhandelstider framöver...). Idag har då 10 308 kronor skickats till Stiftelsen Min Stora Dag, alltså hela insamlingen från vårt Höstmys den 17 oktober i Falkenbergsskolans aula. Vi tackar alla givare och alla som såg till att kvällen fylldes med glädje, hopp, skratt, gott fika och en massa musik. TACK!

Jag är säker på att varenda krona kommer komma till nytta i arbetet med att uppfylla svårt sjuka barns önskningar. Det är värt en hel del och skänker extra mycket energi till körsången med Vox Communis och Badrumskören som ju utgör den fasta stommen i Höstmys. TACK än en gång och på återseende!

Inga kommentarer: