måndag, maj 08, 2006

Tillvarons berg- och dalbanor

Är nyss hemkommen från en weekend i Köpenhamn. Liberalens andra arbetsplats SR Kalmar bjöd nämligen på personalresa i lördags och då passade vi på att stanna kvar tills idag. Det blev en härlig helg med solsken, god mat och dryck och underbart sällskap. Att se Nyhavn och Den lille havfrue från vattnet kändes extra gott medan vårsolen stekte på igår. Annars var väl Tivoli värt ett besök (eller några stycken om jag ska vara ärlig). Liberalen följde med i Rutschebanen, men jag propsade dessutom på 50 meters slänggunga och loopen Demonen. Oj oj oj, vilken kick! Jag har sagt det förut, jogging är en överskattad metod när man vill stimulera endorfinerna. Körsång är långt mer effektivt, liksom ett par åkturer i dessa fartfyllda tivoliattraktioner. Ni som inte vågat pröva, ni kommer inte att ångra er när ni väl tar steget! Fråga min goa liberal. Han växte tre meter när han åkte berg- och dalbanan. Inte under tiden, men efteråt. Vi får se vad han vågar sig på när vi besöker Liseberg i sommar!

Väl hemma blev man påmind om vardagen. Handlingarna till barn- och ungdomsnämnden låg i brevlådan. Lika roligt var det att slänga 832 svenska kronor på ett nytt batteri till den gule spanjoren jag har därute på p-platsen. Nåväl, ett batteri som har arbetat i åtta år lär väl vara pensionerat sedan länge och mår nog bra av att vila på de sälla jaktmarkerna. Nu är spanjoren inte död längre (Seat rules!) utan har återuppstått och är lika pigg som vanligt.

Det tänker jag också försöka vara. I morgon alltså. Då presenteras nämligen kommunens budget för det kommande året. Jag undrar vad man kan kalla budgetprocessen för? Berg-och dalbana? Ja, möjligen. Eller kanske är det trappan till lustiga huset, ett steg upp och två steg ner....? Nåväl, det är resultatet som räknas. Vi har gjort vårt bästa. Några drag av vänster har den i alla fall, men nöjd till 100% är jag inte. För att bli det behöver vi fler röster i nästa val. Kom igen, kamrater!

Inga kommentarer: