onsdag, maj 10, 2006

Seger, smolk och sannsaga

Så blev det då äntligen seger borta mot Öster! Grattis Kalmar FF! Ni var helt enkelt ett par nummer för stora den här gången. Det kändes gott att få jubla med er. Tack också till klacken därborta på läktaren mitt emot. Ni skötte er också utmärkt. Det kändes gott att vara på Värendsvallen med en Kalmartröja idag.

Mindre gott känns det att se och uppleva hur spriten flödar i publiken. Nu menar jag inte klacken (se ovan) utan respektabla äldre herrar som inte kan låta bli att sända ut sina alkoholhaltiga andedräkter på läktarna. Trist. De finns de som säger att idrott och politik inte hör ihop. Det är rätt. Ännu mer rätt är dock att idrott och droger inte heller hör ihop. Jag tycker att det är tråkigt att seriöst arbetande spelare på elitnivå och funktionärer i idrottsföreningar som jobbar häcken av sig för att se till att genomföra ett matcharrangemang på allra bästa sätt ska behöva mötas av supportrar (eller egentligen SUP-ORTRAR) som mest verkar vilja festa.

Det handlar om respekt, grabbar! Visa idrotten respekt istället för att trampa den i ansiktet. Idrott är friskvård och folkhälsa. Det borde ni kunna begripa. Ni behöver inte stå för smolket i glädjebägaren.

För övrigt bjöd dagen på ett radioprogram med undertecknad och liberalen. Nu vet alla radiolyssnare bland annat hur bred säng vi har samt att det är fullt möjligt att ta kontakt med den blivande livskamraten genom att föreslå en entreprenad av bibliotekets toaletter. Tänk vilka vägar lyckan kan ta ibland. Det finns tillfällen då verkligheten överträffar sagan, precis som i fallet med KFFs seger efter så många förluster och oavgjorda matcher på Värendsvallen..... Fast det här är mycket mycket mer värdefullt!

2 kommentarer:

Mats sa...

Hej,
Jag hade lyckan att sitta på den nyktra delen av läktaren. En trevlig konversation med representanter från båda lägren pågick hela matchen.
Betyget är 2 av 5 för matchen i helhet. Kalmar var lite tyngre, lite mer löpvilliga och lite snabbare i fötterna.
Kalmar hade också Ari som gjorde en fantastisk individuell prestation som avgjorde tillställningen. Patrik Rosengren lika outstanding bakåt, vad skulle de göra utan honom?
Som helhet en riktig ökenmatch av superettankvalité. Idag har jag nackspärr dessutom.
have a nice day

Anonym sa...

Hej även om jag är helt novis när det gäller sport så håller jag med dig fullt ut.Sport och sprit rimmar inte.Personligen tycker jag att det dricks alldeles för mycket i vårt land.
Kram Agneta