måndag, september 03, 2018

Morgonbön mot rampfeber

Herre, somliga dar vill man helst ligga kvar 
och idag så känns det så
Jag är inte beredd att gå upp ur min bädd 
men jag måste väl ändå...

Herre vore mitt liv en teater 
smet jag gärna ifrån min entré
Ta nu inte det här som nån later, 
för du tror mig väl inte om det

Men den rollen jag dagligen spelar 
har jag aldrig fått till särskilt bra
Herr, är det talangen som felar 
eller är det regi jag ska ha?

Jag får spela på känn, ser du saken är den
att det manus du gjort föll jag ur ganska fort

Och då blir det så här, du ser själv hur det är
Just när scenen är min sätter rampfebern in

Du vet rädslan jag känt för en känd recensent
som ska ge mig kritik för var gest och replik

Men finns gnuttan av chans att få in mig nånstans
så säg till 
så jag hör:
Herre var min sufflör!

(Tomas Paulson/Hagenfors)


Inga kommentarer: