fredag, mars 21, 2014

Bara ett tips i all välmening...

Bara ett litet tips: Om man vill ha tag i mig på telefon och jag inte har möjlighet att svara (det händer tyvärr ganska ofta med den typ av uppdrag och arbetsuppgifter jag har) OCH ringer från en telefon som heter typ "inget identifikations-ID", "okänt nummer" eller "skyddat nummer": LÄMNA ETT MEDDELANDE I RÖSTBREVLÅDAN!

Nu har det hänt åtskilliga gånger att telefonen har ringt, och så har man ingen aning om vem och varför. Dessutom får man ibland syrliga kommentarer om att man är svår att nå. Hej och hå. Speciellt jobbigt är det vid tillfällen då en nära anhörig ligger på sjukhus och det hela tiden måste tas kontakter från skilda håll, och det är stört omöjligt att fixa när man inte får ens en hint om vad som är på gång. Det enda man får är "missat samtal", och det kan som sagt vara precis vad som helst. Och samtidigt ska man försöka utföra sina vanliga uppgifter med någon form av kvalitet. Det är nog inte många som sitter 100% tillgängliga med telefonen klistrad vid kroppen hela dygnet, eller så är jag omodern som inte gör det.

Hur som helst: Kära vänner och bekanta, jag tycker inte heller att det är kul att prata med en telefonsvarare och jag förstår er besvikelse över att ni inte alltid får tala med oerhört trevliga mig . OBS: Det där sista var ren IRONI (för den som inte fattade det direkt alltså). Snälla, vill ni ha kontakt: PRATA MED RÖSTBREVLÅDAN ÄNDÅ! Det hjälper både er och mig!

Min röstbrevlåda är inte värre än den där syntetiska rösten med diverse knapptryckningar som landstinget har infört för att stänga äldre och hörselskadade ute från receptförnyelser och tidbokningar ;-)

Inga kommentarer: