söndag, oktober 14, 2012

Jag reser mig igen!

Idag är det verkligen en sån där dag som många har det jobbigt med. Det är mörkt, det regnar mycket och många tycker att hindren att ta sig ut är för höga. Jag trivs dock. Det är en sån dag som ger mig ro.

Jag vill dela en liten bildserie, bara så där på skoj:



Vet ni vilken låt den illustrerar? Ja, Thorsten Flincks "Jag reser mig igen" förstås. Det kan vara lite skönt att tänka sådär, speciellt nu på hösten och när det är nästan två långa år kvar till nästa val och innan vi kan få en ny regering. Även om det känns tungt, så reser man sig igen när man får lite vatten och lite näring, och snabbt kan det gå!

Och det gäller även om man känner sig nedslagen av annat. Man reser sig igen! Med hjälp av närstående och stöttning så kan man resa sig igen :-) Precis som den här feministfärgade cyklamenblomman i vårt köksfönster.

Inga kommentarer: