tisdag, mars 07, 2017

Vegetarisk kyckling på McDonalds?

I lördags eftermiddag besökte Emmy och jag McDonalds vid Giraffen i Kalmar. Vi skulle ta en liten lätt lunch innan vi gick till kyrkogården för att göra lite fint vid mammas och pappas grav. Visst, det småregnade men det var inte värre än att vi skulle klara av en promenad. Lite mat behövde vi dock och vi bestämde oss för att McDonalds var ett både snabbt och gott alternativ.

Jag beställde en VeggieWrap med två påsar äppelbitar och Emmy en sedvanlig QP med minimorötter. Beställningen expedierades med fart och vi började äta, men jag upptäckte ganska snabbt att det var något som inte stämde med min wrap. Den smakade konstigt. På etiketten stod det "veggie" men innehållet var emellertid helt klart något annat. Det var nämligen kyckling.

Jag fick en ny omedelbums, men det jag hade hunnit svälja hade jag ju helt enkelt svalt. Personalen skämdes, och det förstår jag. Fel kan alla göra, men man MÅSTE ha koll på vad man serverar. Nu blev det inga värre efterverkningar än en kollapsad mage från lördag kväll till måndag morgon, visserligen mindre trevligt när man dessutom skulle jobba, men ändå något som jag så klart överlevde utan större bekymmer. Har man varit vegetarian i över 20 år så klarar inte verkmästaren i magen av att hantera kött längre.

Det kommer alltså att dröja ett bra tag innan jag vågar mig på att äta på McDonalds igen. Magsjuka vet jag att man kan åka på då och då, men jag tänker undvika att köpa och betala för den i fortsättningen. De pengarna kan gå till nyttigare saker.

Inga kommentarer: