lördag, november 09, 2013

TGISN

Så där ja! Ett antal timmar före utsatt tid kunde jag skicka iväg min tentamen och jag hoppas att det ska gå bra. Helt borta var jag inte i varje fall, men man vet ju sällan nivån i förväg. Jag tar gärna emot några hållna tummar till, några varma tankar och värmande förböner, bara för säkerhets skull. TACK alla som har hjälpt till på olika sätt! Och förlåt att jag inte kunde vara med på Kristallnattenmanifestationen i Kalmar. Hade den varit kvällstid, som brukligt är, då hade det funkat. Nu var det total krock i tid, och det tycker jag är trist eftersom det är så viktigt att vi visar att vi är många som aldrig kommer att acceptera förtryck och förföljelser pga ursprung, religion eller nåt annat heller för den delen. Jag förstår att det var ytterst få som deltog. Tråkigt.

Men jösses vad trött jag blev efter examinationen... Det var många timmars sömn och många spända muskler som gjorde sig påminda när tablettkombinationens effekter (TACK goe Pierre för tipset!) började försvinna ur kroppen. Med hjälp av två olika värktabletter kunde jag faktiskt bli av med smärtan i benet när det bestämde sig för att somna och jag kunde ganska ostört skriva klart uppgiften, och det var ju jättebra! Men sen, mina vänner, sen..... DÅ var det riktigt kört. Och vet ni vad jag gjorde då, när TV-soffan lockade som allra mest och jag kunde slänga mig där raklång utan att ens ha nåt lockande program att titta på utan bara kunde domna bort i behaglig medvetslöshet efter väl förrättat värv? DÅ tog jag en lång och frisk promenad :-)

Det trodde ni inte, va? Jodå, vi gick ut i det blöta vädret, ischiasbenet och jag. Det ser lite märkligt ut, och det känns ganska stelt och konstigt och det hänger inte riktigt med, men vi kunde ändå ta en promenad, fylla lungorna med luft och samtidigt passa på att fylla på förrådet med duschcreme, schampoo, tvål och toapapper så HELT ineffektivt var det inte i nyttoväg heller. Ibland blir man så stolt över sig själv :-)

Ibland behövs det nämligen så lite.... och benet ska vara vaket i morgon för då ska det tjänstgöra vid orgelpedalerna. Funkar det inte DÅ, DÅ blir det andra bullar! Och NU är jag hungrig!

(TGISN???? Thank God It´s Saturday Night)

Inga kommentarer: