lördag, augusti 26, 2006

Lördag...

Melodikryss, presskonferens, fika, en glimt av kd-Göran på stan i regnväder, blomsterinköp, plantering, tvätt, matlagning (fast goe liberalen stekte korven), disk, Finnkampen med damseger och herrförlust (Kvinnor kan!), Sommarkrysset, kriminalserie och nu bloggskrivande. Sådan blev min lördag. En liten liten paus i valrörelsen unnade jag mig således.

På köksbordet står en vas med strålande gula rosor som goe liberalen har köpt. (Observera att färgvalet beror på att de gula var allra snyggast. De rosa var redan bruna i kanterna. Röda fanns inte. Jag antar att storebror har köpt in allihop för att dela ut på stan som valfläsk. Ideologin var emellertid totalt bortbopplad vid dagens färgval!) Opinionssiffrorna har vänt sakta uppåt. Jag brände bara vid de stuvade makaronerna lite lite grann. Jag somnade inte vid teven. Och goe liberalen dukar just nu fram till frukosten i morgon.

Sammantaget, en riktigt mysig dag. Gäsp.

Inga kommentarer: