fredag, april 28, 2006

Fredagsfunderingar

Oj så mycket publicitet det blev på en gång! Sånglärkorna var på bild i dagens Östran och så var jag Profil i veckans KalmarPosten. Det är ju nästan så man rodnar. Å andra sidan lär det väl dröja till nästa gång.

Talkörerna är utskrivna, Internationalen och Arbetets söner likaså, plakaten är nästan klara och flaggorna kom idag med posten. Första maj-firandet börjar alltså arta sig, tack vare mångas ansträngningar. Nu gäller bara att behålla de vertikala kontakterna i god form så att vi slipper busväder på måndag förmiddag. En promenad i vackert väder är vad jag önskar mig!

Men först kommer en helg. Och den tänker jag njuta av med familj och vänner. Tack och lov för att man har bådadera. Och för att min goa liberal klarar av tanken på att jag och dottern tågar i den röda processionen utanför vår balkong på måndag förmiddag. Jag undrar bara vad som blir hans motdrag.....

1 kommentar:

Pierre Edström sa...

Ja säg det. En liten plakatvisning på balkonegn kanske....vem vet? :-p