tisdag, november 25, 2014

Om en månad... eller strax därefter...

Ja, det känns ganska overkligt men sanningen är att jag om exakt en månad förväntas fira något slags jubileum. Och det är lika bra att säga det med en gång: Det tänker jag inte göra. Inte då. Jag känner mig nämligen inte en dag äldre än jag är på bilden nedan. Likheterna mellan då och nu är för övrigt slående (utom utseendemässigt förstås. Jag har lite mörkare och längre hår nu ;-)). Jag lägger väl i stort sett lika mycket tid på att lära mig förstå hur världen och jag själv fungerar nu som jag gjorde när jag gick hemma på gräsmattan på Fasanvägen den där sommaren. De ljusblå ögonen och det nyfikna sinnet är desamma.

Men om det nu skulle vara så att någon mot förmodan skulle vilja komma och umgås lite över en bit mat (av något slag som jag ännu inte har bestämt) så tänker jag hålla öppet hus vid en annan tidpunkt, nämligen lördagen den 10 januari. Om Du vill komma, och Du ska veta att just Du är hjärtligt välkommen, så hör gärna av dig till Pierre per mail pierre.edstrom@ltkalmar.se eller via telefon 070-265 64 27. Det är bra om Du meddelar ev behov av specialkost så att vi inte står där när dagen väl kommer och inte kan ge dig något att stoppa i magen. 

Det där med att fylla år är inte något jag känner mig speciellt bekväm med, och inte blir det bättre av att jag alltid gör det mitt i den allra mest heliga och stressiga helg som vi har i det här landet, men det där är ju något jag helt enkelt får leva med. Jag börjar faktiskt bli van! Det vore ju konstigt annars efter så många juldagsfödelsedagar, men det är i sanningens namn ingen väl vald födelsedag trots att jag delar den med Jesus ;-) 

En härlig festdag den 10 januari när vi firar livet och glädjen tillsammans ser jag dock fram emot, så känn Dig varmt välkommen! Ta med Dig ett glatt humör och bara kom!

Inga kommentarer: