fredag, oktober 31, 2014

Dagen efter tentadagen före

Dagen efter tenta modell jobbig... Men nu är den över. Jag hoppas jag slipper göra om den. Nog för att det är intressant att lära sig en massa om andra religioner, men det får finnas gränser. Jodå, jag har fått en del förståelse för skeenden i världen trots allt. Hur judar och muslimer har behandlats genom århundradena lämnar en hel del i övrigt att önska, inte minst från de kulturer som kallar sig kristna. Det man ändå hoppas är ju att det inte bara är jag som lär av historiens gång, men historiens gång ger fog för en viss pessimism i det avseendet, tyvärr. Men man ska se ljust på framtiden! Det SKA bli bättre!

Nu står november för dörren. I morgon inleds den månad som många anser vara rena rama natta, men jag trivs med mörkret. Nu väntar jag bara på att kylan ska komma också så att man får ta på sig vantar och mössa och se ut som folk när man går ut för att dra ner härlig uppfriskande luft i lungorna. Framtiden ter sig ljus för min del! Vi går ju mot mörkare och kallare tider i fysisk bemärkelse. Då finns det desto större anledning att slösa med omtanke, kärlek och mänsklig värme. Där har vi alla ett stort ansvar!

Några som har fattat allvaret är våra novemberkaktusar. De har till vår stora glädje tagit fram sina vackraste knoppar och blommor och nu kommer snart den stora färgexplosionen. Visst är det härligt med höst??



Speciellt dagen efter en tenta och när kurslitteraturen inför nästa kurs ännu inte har behagat dyka upp ;-)

Inga kommentarer: