torsdag, mars 10, 2011

Juholt, ok...

Nej, jag tycker faktiskt ingenting. Eller jo, det gör jag ju, men jag tycker en massa olika saker utifrån olika perspektiv och behöver inte ta ställning, för Socialdemokraternas partiledarval är inte min sak att recensera eller tycka något om. Det är deras, och nu har valberedningen presenterat sin enda kandidat. Det är en process som de själva tar ansvar för.

Jag hoppas att det blir bra, för tolv år med Reinfeldt kommer inte det här landet att klara av. Då faller det sönder av större och större skillnader mellan människor och av en egoism som rinner över alla brädder. Det vill jag inte vara med om. Så som läget ser ut måste vi ha en stark socialdemokrati om det ska bli ett skifte i valet 2014.

Så, som sagt, jag hoppas men jag lägger mig inte i andra partiers interna processer. Jag utgår från att de visar oss samma hänsyn.

Inga kommentarer: