tisdag, mars 20, 2007

Att slå in öppna dörrar

Nu lägger skolministern med uniformen Jan Björklund fram ett lagförslag. Lärare ska nu ha rätt att beslagta mobiltelefoner om eleven lämnar över dem frivilligt samt ta ifrån elever knivar och alkohol. Vidare ska skolor få tvångsförflytta stökiga elever och splittra destruktiva gäng.

Detta måste vara ett skämt, väl? Eller är det ett försök att platsa på avdelningen "Att slå in öppna dörrar"? I så fall har han lyckats!

Suck. Jag som trodde att exempelvis knivlagen redan gällde även i skolan. Ack så vilseledd man kan vara.

Eller???

1 kommentar:

Nicke Grozdanovski sa...

jag trodde den rätten redan fanns och det är jag övertygad om att det finns. En som stör verksamheten med att använda saker som inte hör hemma eller används vid fel tillfälle har väl lärarana rätt att beslagt redan. Jag kan inte se på annat sätt. Jag förstår inte vad problemet är med Jan Björklund. Varför han har så stort behov av att komma med förslag till saker som redan finns?