tisdag, april 18, 2006

I´m back!!

Nu är jag på plats i bloggvärlden igen. Det blev en lång ledighet denna gång bestående av semesterresa och påskhelg på hemmaplan. Förutom London hann vi med att träffa släkten, hålla påskmiddag, medverka i påskdagens gudstjänst och fira två goda vänners 50-årsdagar. Jag hoppas att ni förstår att denna första arbetsdag har präglats av många många möten, många telefonsamtal och ett antal gäspningar. Dock, det är skönt att vara i farten!

London, vilken stad det är! Främsta minnet är nog, trots alla sightseeingrundor och pubstunder, musikalen We will rock you, byggd på Queens låtar. Vilket drag! Det var vi och ett stort antal ungdomar i nedre tonåren plus några 50+are som satt i publiken. Efter nästan tre timmar fick vi äntligen höra Bohemian Rhapsody... Wow!

Men, jag måste tillstå att det är gott att få komma hem till lilla idyllen Kalmar, få andas någorlunda frisk luft och äta fil till frukost. Någon miljonstadsmänniska lär jag aldrig bli, fast jag tycker det är spännande att besöka det brusande metropollivet då och då. Nu är det behovet fyllt för ett litet tag framöver.

Alltså, Rolf Asmundsson på Östran, nu är jag tillbaka. Nu är det dags för dig och de andra som tycker att den här bloggen är fylld med en massa ointressant dravel att akta er för den här adressen. För er andra tänker jag fortsätta att skriva enligt samma modell som tidigare, både personligt, privat, politiskt och professionellt. Vi ses!

3 kommentarer:

Nicke Grozdanovski sa...

bara fortsätt i samma anda. :-) Det är din blogg o du skriver va du vill...

Birgitta Axelsson Edström sa...

Tack! Ja, jag kommer att fortsätta med samma stil, men jag blev himla ledsen och kränkt av påhoppet i Östran. Tänk att en sossetidning kan publicera sig på det viset! Tja, alltid lär man sig nåt...

Nicke Grozdanovski sa...

jag skrev om de på min blogg så fort jag såg att.. blev irriterad jag med, värsta övertrampet.