torsdag, april 06, 2006

En dag i april...

Vilken vändning Färjestad gjorde! Från nederlg till seger på en minut. Fast jag kan inte annat än tycka oerhört synd om HV71. Jag håller varken på HV eller Färjestad, så det kvittar mig lika vilka som går till SM-final, men kvällens avslutning var lite för grym. Å andra sidan, det är idrottens villkor. En vinner och resten försvinner. Lite sorgligt.

Repetitionerna med den lilla kören går vidare. Idag hade vi några herrar i skaran också, kul! Fast vi måste bli fler sopraner! Är det några glada lärkor som läser detta och vill sjunga med oss, hör av Er! Sångvana är inte nödvändig. Det är viljan som räknas!

Att vilja, ja. Det är ju politik också, enligt Palme. Jag vill en himla massa! Fast nu börjar jag känna av en viss trötthet. Nästa vecka åker vi med två barn till London. Resan inleds redan i morgon med besök på frissan. Vet ännu inte hur jag ska klippa mig, men det ger sig väl. Hur som helst ska det bli skönt att koppla av ett par dagar tillsammans med de nära och kära. Sen kommer vi tillbaka med nya krafter till det politiska livet i lilla Kalmar!

1 kommentar:

tomasrj sa...

Brist på sopraner!? Hos oss kryllar det av såna, däremot har tre alt-tjejer tvingats ta på sig tenorstämman!