onsdag, mars 08, 2006

En bättre dag!

Idag har det varit utveckling på min blogg minsann! Tomas Jonsson, partiets egen IT-expert, har varit här och hjälpt mig med en del finlir. Bland annat har han lagt ut ett räkneverk längst ner på sidan som räknar antalet besökare. Observera att antalet började räknas idag den 8 mars. Ännu står det bara siffran 2 där... Är man så himla ointressant?!

Nåja, det blir väl bättre. Dagen har annars innehållit en hel del markarbete, med kontakter och annat, sånt där som en politisk sekreterare måste göra. Jag har till exempel kontaktat en ungdomstalare till Första maj-firandet och sett till att Jonas Sjöstedt, vår EU-parlamentariker, som kommer till Kalmar i slutet av månaden ska kunna träffa intresserade elever. Dessutom har jag varit ansvarsfull förälder och skjutsat dottern mellan kommuens olika hörn, allt i det heliga skolarbetets namn. Har man en ambitiös unge så har man. Tack och lov.

Och vet ni, jag har en ambitiös kärlek också. Just idag, på Internationella kvinnodagen, har han åkt hem före mig och börjat dammsuga hela lägenheten! Det behövdes, det kan jag lova. Och just idag var det ju extra välkommet!

Fast vi delar på det mesta i vanliga fall ändå, det erkänns. Så idag är det min tur att tanka bilen!

Och för er som undrar: Jodå, Barbamamma har fått sig en känga under dagen....

2 kommentarer:

Mikael.R.Nilsson sa...

absolut inte Birgitta du är intressant fin blogg du har

Birgitta Axelsson Edström sa...

Tack! Dottern tycker att den rosa färgen är totalt oacceptabel, men för en feminist är den helt ok tycker jag... Tjo!