tisdag, mars 07, 2006

En del dagar vill man glömma

Den här dagen bjöd på både det ena och andra, men när kvällens Sudoku är avklarat så börjar harmonin infinna sig så smått även i slutet på denna dag då dottern tappade bort sin almanacka och högen med stryktvätt hade vuxit ut ur skrubben.... "Denna dag, ett liv" som farbror Melker sa på sin tid. Misslyckas man med det mesta nån dag men lyckas med ett Sudoku kan man väl ändå inte vara helt värdelös? Fast vi löser dem tillsammans, Pierre och jag, i fredligt samförstånd. Om politiken vore som ett Sudoku och om hela partiet vore som Pierre så vore inte Folkpartiet helt fel att samarbeta med även politiskt!

I morgon är en annan dag, Internationella kvinnodagen. Vilken tur att jag hann med att stryka färdigt all tvätt idag! Då slipper jag göra det i morgon... ;-) Förutom att jag ska vara chaufför åt dottern samt uppmärksamma den stora dagen ska jag skriva om och till Barbamamma. Ni som läser min blogg förstår nog ungefär vad jag menar. ;-)

God natt, sov gott! I morgon blir en bättre dag...

Inga kommentarer: