fredag, mars 03, 2006

Annat än politik?

Jag har nu berättat för min trolovade folkpartist att jag också har skaffat mig en blogg. Ja, ja, han var först. Han har redan en. Jag vet. Jag har härmats. Den oroande frågan är nu vad som kommer att avhandlas på detta nya forum. Blir det bara politik? Eller blir det även glimtar från hemmalivet?

Ja, i vårt fall får det väl medges att gränsen är något flytande. Det är inte många stunder i lägenheten som är fria från partipolitiska kryddor. Allt sker dock i en anda av fredlig samexistens och framförallt kärleksfull förståelse. Vi vet nämligen båda två att vi egentligen har rätt och kan ha överseende med att den andre har missförstått precis allting. Nästan. Hur som helst, det är stimulerande och lärorika diskussioner som har ett stort värde. Varför skulle man fungera bättre ihop om man tycker lika om allting? Skulle inte livet riskera att bli en aning trist då?

Trist kan man då rakt inte kalla vår vänsterliberala tillvaro. Därför kan det säkerligen dyka upp lite rapporter även från den här. Pierre skulle bara veta vilka tankar som formuleras i min feministiska vänsterhjärna medan jag kärleksfullt och omsorgsfullt står och stryker våra kläder!

Inga kommentarer: