torsdag, april 18, 2013

Segerchampagne får nog vänta....

Det verkar inte bli någon segerchampagne den här kvällen. Istället lutar det åt gravöl, men något sådant har jag inte hemma. Förlust i fyra raka matcher är svårt att smälta, men så verkar det bli. Å andra sidan, SAIK spelar SM-final för tredje året i rad. Tredje gången gillt kan man säga. Det KAN ligga någon rättvisa i det, om man nu ska leta förmildrande omständigheter. Jag försöker i alla fall.

Fast egentligen spelar det ingen roll. Luleå är mitt lag ändå. Och Luleå är inte sämst, de är näst bäst. De spelar SM-final som ett av två lag. Så det så. Och mitt hjärta finns hos dem.

Förresten har sommaren har kommit till oss. Våren har lämnat WO. Det känns lite märkligt, men så är det. Myggnätet är uppe och vi måste ha balkongdörren öppen. För bara någon vecka sedan var det minusgrader på morgnarna. Nu, efter regeringens vårpropp, inser vi dock att kylan består trots allt fast i en helt annan dimension. Det blir inga sötebrödsdagar för kommunernas välfärdsverksamhet framöver. Sötebrödet för skattemedel kommer de vinstdrivande företagen och deras ägare till del istället för välfärdsarbetarna och de brukare som är beroende av skola, vård och omsorg. Strejk står för dörren pga låga löner.

Ja, det blir en kall sommar oavsett temperatur, men jag hoppas hösten blir bättre i flera avseenden. DÅ ska jag i varje fall ha min lilla segerchampagne :)

Inga kommentarer: