onsdag, oktober 14, 2009

Adjö och tack

En dag av separationsångest...

Idag gjorde Lagerbäck sin sista landskamp som förbundskapten. Jag önskar honom lycka till i framtiden. Det kommer en dag för alla då man inser att det är dags att lämna och gå vidare. Det var trist att det skulle ske i samband med att Sverige inte kvalade in till VM, men så är det ibland. Vi var helt enkelt inte skarpa nog. Det räcker inte med erfarenhet, styrka och individuellt mästerskap. Man ska fungera som lag också. Där har det brustit en del, som för de flesta landslag. Toppfotboll ser vi ju inte i landslagen utan i klubbsammanhang.

Ersättare? Ja, mitt tips är Hasse Backe, gärna i kombination med Jörgen Lennartsson. Fråga mig inte varför. Kombinationen mest känns rätt och rimlig. Lite nytänkande och mod att testa nya spelare skulle behövas.

Jag fick kassera mina bruna kängor efter att klacken gått av. Jag skulle promenera in till jobbet efter simningen då jag plötsligt blev halt. Träningsvärk? Avsliten hälsena? Nej, klacken låg kvar på asfalten. Så enkelt var det. Jag har sällan känt mig så dum. Nåja, det finns ju skoaffärer i stan. Jag lyckades ersätta förlusten. Fast lite sorgligt är det ändå...

Adjö Lasse Lagerbäck och Adjö gamla kängor. Nya tider väntar.

Inga kommentarer: