tisdag, juni 12, 2012

Blandade känslor

Jag håller på att förbereda en rad ärenden som måste fixas. Det handlar bland annat om budgetfullmäktige på måndag och en partikurs till helgen. Det som såg ut att innebära så mycket ledig tid till förberedelser blev inte så när almanackan och tiden springer i sprintfart, men jag ska nog reda ut det. Idag har jag dessutom problem med öronen så jag stannar hemma större delen av dagen, kurerar mig med otäcka gula droppar och läser/plockar med papper/letar efter material under tiden. Det känns mest effektivt just idag. Och så kanske jag är ganska fit for fight när kvällen kommer med sångövning med bästa Vox Communis :-)

Men, livet har även sina mörka delar. Det är svårt att vara genomglad när människor som står en nära har det omänskligt tufft.... Mina tankar vill inte riktigt fokusera, men jag försöker med skiftande framgång. Det är med blandade känslor man sitter och letar i de olika budgetförslagen för att hitta något viktigt att debattera kring. Allt blir liksom futtigt och så har jag psalm 309 ljudande i bakgrunden i mitt medvetande:

Nu vilar ett hjärta,
i ljuset och friden
de frågor som tystnat 
har fått sina svar, 
och nödens och ångestens tid är förliden 
för själen, som lyser i Herrens förvar.
(Sv Ps 309:1 skriven av Bo Setterlind)






Det kanske ändå är så man måste tänka för att klara sig igenom. Tack för de vackra, kloka och sanna orden Bo Setterlind. Livet går vidare, trots allt.

Inga kommentarer: