måndag, november 12, 2007

Dumma frågor

Varför skulle man bjuda en vegetarian på blodig biff?
Varför skulle man bjuda en vegan på traditionella pannkakor med mjölk och ägg?
Varför skulle man bjuda en glutenallergiker på kanelbullar?
Varför skulle man bjuda en fiskallergiker på västkustlåda?
Varför skulle man bjuda en nötallergiker på valnötsbröd?
Varför skulle man bjuda en absolutist på nubbe?


Ja, varför? De allra flesta förstår nog varför man INTE gör det, och de skulle aldrig drömma om att göra det heller.

En del frågor är helt enkelt för dumma för att ställas. Tycker jag alltså.

2 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Hej,
jag tyckte det här hängde ihop med några saker jag funderat på, så jag saxade ditt inlägg och la in på min egen blogg och skrev till diverse kommentarer under rubriken "Dumma frågor, miljö, integritet", på
bjornbrum.blogspot.com

Hoppas det är OK. Lite sent att fråga i efterhand förstås.

Birgitta Axelsson Edström sa...

Bättre sent än aldrig ;-)
Det är helt ok!