fredag, november 23, 2007

Dra dem hårt i vänsterarmen!

Ibland blir man full av "Vad var det jag sa?"-tankar. Idag är en sån dag. Det gäller den numera ökända grannkommunen i väster. Jag säger bara SUCK. Dubbel-Suck.

Hur många offentliga verksamheter har haft så mycket mediaelände på sig under senare år? Jag undrar om ens Salve-affären kan mäta sig med detta. Är det inte omsorgen så är det skolan, är det inte personalpolitiken så är det regelbrott mot LOA. Just nu matas vi med en namnstrid (Kan man kalla en egen verksamhet för ett namn som redan är upptaget? Naturligtvis inte!), med ett skadestånd (Om en entreprenör inte missköter sig ska man väl behandla henne OK? Ja, så klart!) och med en byggupphandling som inte håller måttet (Lärde man sig inte nåt när man skulle köpa ny bokbuss häromsistens?).

Så där mycket fel blir det om man tror att man är ensam att bestämma här i världen. Det har man trott där länge, de två parhästpartierna som har härskat tillsammans oavsett majoritet. Man blir okänslig och kör över andra, gång på gång, och den mentaliteten fortplantar sig ner i organisationen. All heder åt mina partikamrater som kämpar på! Just nu hör vi att samarbetet med brodern närmast till höger kärvar inom omsorgsnämnden. Jag har full förståelse för det. Nu håller jag tummarna för att det blir en förändring. Nybrovänstern får göra med sossekamraterna som Gudrun Schyman lovade att göra med Ingvar Carlsson: "Jag ska dra honom hårt i vänsterarmen!" Då kan det börja hända nåt positivt.

Inga kommentarer: