fredag, mars 28, 2014

Klart! Nu är det helg!

Så där ja, då var det klart. Tentamen inskickad och klar, mottagningsbevis mottaget. Nu får vi se om det håller. Jag har ingen aning. Det var knöligt, och det blev en timmes onödig väntan i morse eftersom det hade blivit en miss i hanteringen. Istället för att man kunde börja skriva kl 0900 enligt schema så lades inte frågorna ut på Cambro förrän kl 10. Gissa om det var uppror i gruppen när ingen av oss kunde få fatt i någon ansvarig! Distansstudenter med kollektiv tentapsykos är inte att leka med! ;-)

Men nu tänker jag ta helg och hoppas att examinatorn bedömer oss alla generöst. Det är för övrigt första gången jag använder begreppet NINJAFEMINIST i en tentamen, och om någon undrar hur den kan kopplas samman med hinduism och buddhism så har jag ingen aning. Den bara hoppade in där ;-)

Å andra sidan, är man ninjafeminist så följer ju den uppfattningen med en i det man företar sig och det är lika bra att vara tydlig med det. Sedan ser jag det som en liten bonus att skicka begreppet ända upp till Umeå. Speciellt på religionsvetenskapliga sidan kan det kanske göra speciellt mycket nytta, vem vet?

Men nu är det helg. Nu har våren kommit. Solen lyser från en klarblå himmel och jag måste få lite luft även om det både blåser mer och är betydligt kallare än det ser ut inifrån. Inte ens högfärdiga attitydproblemsmail med otrevlig ton ska få förstöra den här befriande eftermiddagen, så det så. Ha det gott allihop!

Inga kommentarer: