torsdag, september 27, 2012

Tack Folke och lycka till!

Idag tackade vi i Omsorgsnämnden av vår vice ordförande Folke Fagerlund (KD) som har valt att avgå från politiken. Vi gjorde det genom att framföra den här sången. Melodin är den välkända SJ, SJ.....

Folke och jag står på motsatta sidor i politiken, men på det mänskliga planet har vi stor respekt för varann. Det har alltid varit trevligt att arbeta med Folke, även om man inte alltid tycker lika. Lycka till nu i Jägarförbundet och för övrigt!

(Vi fattade en hel del andra beslut förstås, men dem återkommer jag till i morgon. Nu är jag för trött för politiska inlägg.....)

Och, bara för att vara tydlig, sista raden i sången tror inte ens jag på ;-) I poesin får man dock skarva lite :-)

Folke, Folke är det dags
leva livet mer till max?
Vi vill önska lycka till
Du lär ej sitta still

Nu du lämnar oss därhän
söker dig till mark och trän
Jagar vildsvin och nån älg
båd vardagar och helg

Du har frågat: Får jag LOV
kanske trodde du vi sov
Frågan fick ju inget svar
Så dansen har du kvar 

Många sparbeslut vi tatt
ett tag fick vi nästan fnatt
men med dig i vårat gäng
så kan nån räkna peng

Folke, Folke, gamle vän
kanske ångrar du dig sen
när du ser hur vår omsorg
får pengar utav Borg :-)

Inga kommentarer: