måndag, mars 12, 2012

Mitt nya jag, en förändrad aktör ;-)

Man ska vara aktör och inte offer i sitt eget liv sägs det. Då mår man bäst. Det finns ett annat visdomsord också som är tänkvärt i sammanhanget, nämligen: Du kan aldrig ändra på någon annan människa än dig själv, och redan det är svårt nog.


Och det där är faktiskt sant, alltihop. Så jag har bestämt mig. Det här är mitt nya jag ;-) Alltid redo att ta en fajt, rätt skräckinjagande för den som inte vågar komma så nära att de ser hur mjuk jag egentligen är och tungt beväpnad med mina röda och rättvisa ideal.


Och nej, jag slåss inte fysiskt. Det är liksom inte min grej. Det är inte så smart att slåss fysiskt när man är en mjuk liten hund, men skälla och argumentera kan man göra och se lite hotfull ut ibland. Och ställa till med en hel del annat för dem som inte är snälla och schyssta ;-)



Inga kommentarer: