lördag, januari 16, 2010

Valkonferens med lite annorlunda inslag

Idag har vi haft valkonferens i partidistriktet. Kaj Raving blev vald till etta på riksdagslistan. Grattis Kaj! Du har varit min kandidat hela tiden. Själv hamnade jag på fjärde plats, helt OK tycker jag. Det var en trevlig tillställning med god stämning, och det uppskattar jag.

Det kommer säkert rapportering kring de val som gjordes så jag vill istället berätta om en annan sak vi sysslade med. Vi samlade nämligen in pengar till Röda Korset till förmån för offren för jordskalvet i Haiti på ett lite annorlunda vis. Jag och dottern vann nämligen 4 kg ckoklad på Liseberg i somras, och den här stora kartongen, bestående av 40 st 100-grams chokladkakor, hälften schweizernöt och hälften mjölkchoklad, har sedan dess stått orörd i vår hall. En sak har vi vetat och det är att vi inte skulle äta upp det själva. Längre kom vi liksom inte förrän igår. Då kom vi på att vi kunde sälja kakorna styckvis och skänka pengarna vidare. Och det gjorde vi.

Resultatet blev en strykande åtgång på chokladen och tack vare detta samlade vi in 1290 kr till folket i Haiti, och som tur var kunde jag lämna pengarna direkt till Sonia Lindell som är engagerad i Röda Korset och som ser till att pengarna hamnar där de ska. Tack kamrater, det gjorde vi bra!

Inga kommentarer: