fredag, januari 22, 2010

Go Ryssland Go!

Några korta reflektioner från gårdagens konståkningsfinal:

Jag håller med goa dottern. Det blev en drömtrio som hamnade på medaljpallen. Plusjenko, Lambiel och Joubert, den sistnämnde dock märkbart besviken. Jag förstår honom. Han har kämpat hela tiden medan de två andra har dragit sig undan tävlandet under ett tag, och så kommer de tillbaka och tränger sig före i resultatlistan. Det kanske inte är rättvist sett ur det perspektivet, men vilka konståkare de är :-) Inga perfekta åk, men vilken känsla och vilket framförande! Plusjenko är nog världens bästa åkare nånsin, det tror jag är sant, men Stephane Lambiel är den som förtjänar de högsta stilpoängen. Det är konstigt, men kanske är det på isen som i alla andra sammanhang: Ingen kan ha allt.

Adrian Schultheiss skadade sig men höll ändå sin placering. Inte heller hans åk var perfekt, långt därifrån, med förenklade hopp, lågt tempo och en och annan direkt miss. Men attityden Adrian, attityden! Den har du! Att åka det långa programmet iklädd tvångströja vittnar om attityd! Träna styrketräning och kondition så kommer du högre upp i listan nästa gång. Lycka till i OS! Kristoffer Berntsson misslyckades kapitalt men ska ha en eloge för att han inte klappade igenom. Bättre lycka nästa gång!

Nu är det isdans för kvällen. Då bänkar jag mig vid TVn igen. Go Ryssland Go!

Inga kommentarer: