torsdag, september 27, 2007

Stöd folket i Burma

Jag fick detta meddelande på min mobil i morse:

In support of our incredibly brave friends in Burma:
May all people around the world wear a red shirt on Friday September 28.
Please forward
Jag väljer att vidarebefordra på detta sätt.
Varje kamp
  • för alla dem som förtrycks under stövlars hårda klackar,
  • för människor som saknar grundläggande mänskliga och demokratiska rättigheter,
  • för barn som växer upp under vidriga förhållanden där respekten för människovärdet är obefintlig och
  • mot alla orättvisor av alla slag
är en rättfärdig kamp. Låt oss vara med i den!

2 kommentarer:

Thoralf A sa...

Du kan ju börja med att protestera mot Kinas stöd av militärjuntan i Burma. Det går utmärkt att göra vid Snurrom imorgon vid invigningen.

För övrigt ligger det en hel del i vad Lasse J skriver om kf och heltidspolitiker.

Birgitta Axelsson Edström sa...

Så då är du alltså ute vid Snurrom med plakat kl 13 idag? Det hade varit kul att bevittna. Hoppas du har röd skjorta.

Själv är jag inbjuden men deltar inte. Men du gör självfallet som du vill. Det har jag inga synpunkter på.

Lasses åsikter passar dig tydligen ibland och ibland inte. Men det är klart, du kan väl inte kritisera en kff-spelares åsikter om er lika mycket som mina även om de är exakt desamma.