onsdag, juni 14, 2006

Dagens i-landsproblem

Sommareländet verkar inte ge med sig. Ännu en dag i hettan. Tja, typiskt svenskt att reagera över vädret kanske nån tycker. Ja, så är det kanske. Och jag är ju svensk.

Idag fyller min mamma år. Vi (goe liberalen, goa dottern och jag) har varit hemma i Bergavik och gratulerat. Det gick vägen. Presenter och blommor uppskattades, och fika intogs i pensionärskuvösen (pappas senaste skapelse i form av inglasad altan). Gissa om värmen stannar kvar därinne en solig dag...

Fy, vad det är jobbigt att vara jag ibland. Idag är det en sån dag. Fast i morgon blir det bättre. Egentligen har man ju inte mycket att beklaga sig för. Mina bekymmer i form av upplvelser av att bli överkörd, kajalpennor som är alltför trubbiga och inte hinner vässas, trilskande cykellås och skrynkliga kläder platsar helt klart i kategorin "Dagens i-landsproblem". Jag borde skämmas.

Och det gör jag. Jag lovar. Och tillåter mig att låta lite ynklig och ömkansvärd inför de liberala små öronen som idag har tillbringat tiden i ett stekhett Järnforsen (vem är det mest synd om egentligen?). Hur som helst, det hjälper, tack och lov.

Inga kommentarer: