fredag, november 14, 2008

Grattis goe liberalen!

Idag står goe liberalen i centrum. Han har blivit vald till folkpartiets landstingsråd och ska efterträda Lars Hamrin den 1 februari nästa år. Grattis! Det kommer att gå alldeles utmärkt, det är jag övertygad om. Jag håller mig, liksom tidigare, så långt från landstingspolitiken som jag kan. Striderna mellan vänstern och folkpartiet får klara sig utan mig även i fortsättningen. Vi har olika arenor, goe liberalen och jag, och så skall det förbli. Han får springa på sin rastgård och jag på min. I koppel förstås. ;-)

Fast jag och många med mig undrade säkert vilken stylist/frisör som Sveriges Radio Kalmar ordnade åt honom i morse då han skulle medverka i morgonprogrammet Müsli. Radion lade nämligen ut en bild som var allt annat än smickrande på sin hemsida. Jag kan lova att frisyren inte såg likadan ut i morse när han åkte hemifrån. Den där påminde ju om Den siste mohikanen. Ville radion signalera att det blir vilda västern-stuk på landstinget i fortsättningen? Fast det brukar väl ändå vara de röda som förknippas med indianer?

Senare valde radion att byta bild. Vi tackar. Den som ligger ute där nu är betydligt mer verklighetstrogen. Tack :-)

1 kommentar:

Mats sa...

Bra val tycker jag allt.