tisdag, oktober 24, 2006

Kommunalt perspektiv

En dag välfylld av möten är till ända. Vi började redan kl 0800 i morse med KSAU och fortsatte sedan med en redovisning av läget kring de pågående idrottsinvesteringarna, allt detta sönderhugget av undertecknads spring ut i regnet till p-automaten där man bara kunde betala för en timme i taget. Sista halvtimmen stod jag (eller rättare sagt min bil) utan att ha betalat, men slapp p-böter. Tack lapplisorna! Investeringarna går framåt, men visst är det ett nytt läge när hela Snurrom har försvunnit till Kina. Där gäller det att vi politiker löser de uppkomna problemen för de inblandade föreningarna som nu förlorar både befintliga lokaliteter (fotbollshall och gräsplan) och utlovade nya möjligheter i just det området. I Kina är det viktigt att inte förlora ansiktet. Det är det i Kalmar också. Vi måste hitta lösningar för Lindsdals IF och för issporten, och fler väntar. Det brådskar! Även kvällens möte ute vid Majavallen i Lindsdal talade sitt tydliga språk. Lindsdals IF har väntat i över tolv år och (v)i har jobbat i minst sju år för ett nytt idrottsområde. Nu är det dags att skörda! Tycker jag...

Valberedningen i partiet jobbar med nomineringar till våra kommunala uppdrag. Vi satte oss i möte kring detta på eftermiddagen. Det är riktigt trevliga arbetsuppgifter att vara med i det sammanhanget! Vi fortsätter i morgon...

Protokollsjustering på KFN har jag också hunnit med. Det ger upphov till en liten reflektion: Borde det inte vara naturligt att man tar upp sin avvikande mening på sittande möte istället för att enbart anmäla en protokollsanteckning? Är det så vi ska bedriva politiskt arbete? Tydligen tycker en del att det är OK. Jag kallar det fegt. Men det är klart, har man interna proble(m) så syns det väl även externt på något sätt. Suck. Är det konstigt att jag varje dag är tacksam för att det inte blev något maktskifte i kommunen? Liberalen suckar också men tycker att jag är självgod... Suck igen. ;-)

Inga kommentarer: