måndag, juni 25, 2018

Den stora dagen!

Så har då den stora dagen kommit! Igår blev jag mormor till ett litet flickebarn som alltså tittade ut i världen strax efter kl 09 på Den helige Johannes Döparens dag. Rubriken är Den Högstes profet. Kollektbönen för den söndagen, den variant som vi bad igår, lyder:

Gud, sänd oss profeter som likt Johannes skärper vår blick för den som lider nöd
och upptänder vår vrede över orättfärdighet och hyckleri.
Väck vår längtan efter honom som kommer, Jesus Kristus.
Amen.

Det är i sanning en fin dag att födas på! Det tog tid och det var en aning för tidigt, men jag är säker på att det finns en mening med att lilla barnbarnet föddes just den här dagen. Hennes mamma, alltså min egen lilla påskkärring, föddes på skärtorsdagen och jag föddes på juldagen. I den här familjen väljer vi således våra födelsedagar med omsorg. Det är, utöver midsommarhelg, också exakt ett halvår till jul.

Jag kan inte undanhålla er några bilder på de två bebisar som i någon mån är "mina". Håll tillgodo!


Det svartvita kortet är strax över 29 år gammalt och de två färgbilderna är ett dygn respektive några timmar. Några likheter går att se!

Inget under är större än ett litet barn. Det är dagens sanning!

Inga kommentarer: