torsdag, augusti 16, 2018

Ett tråkigt inlägg

Nu ska jag vara tråkig och väldigt personlig. Känsliga läsare varnas. Jag kan framstå som bakåtsträvare, speciellt eftersom det epitetet numera betyder ”inte överdrivet förälskad i Kalmarsossarnas ytliga smäck”.

De nybyggda husen i kvarteret Gesällen är något av det mest erbarmliga jag har sett. Kulisser utan historiskt värde i legotillverkad massproduktion höjer inte Kvarnholmens verkliga attraktionsvärde.

Kör gärna Ironman, löplopp och cykeltävlingar! Jag är inte emot dem utan ser att de drar både folk och inkomster till kommunen. Jag är dock ganska trött på allt runtomkring. Kanske är vi på väg mot samma öde som Almedalsveckan och medeltidsveckan i Visby? Den bofasta befolkningen flyr ön medan turister invaderar den. Åtminstone känner jag i dessa dagar att det vore ett alternativ att fly fältet just den här veckan. Att umgås med kravallstaket och avspärrade gator är inte riktigt min grej, men jag vill inte hindra någon annan från att göra det.

Jag är gruvligt trött på dumhet, rasism, nazism och fascism. Jag kommer aldrig att tycka synd om den som röstar på SD eller något av de andra ytterlighetspartierna. De stödjer en ickedemokratisk utveckling och ska kallas vid sitt rätta namn, inte strykas medhårs medan de gömmer sig i den brunfläckiga och illaluktande offerkoftan. Må valutgången i september visa att Sverige kan bättre än så! Rösta rosa!

Att mot de boendes vilja skövla en liten skogsremsa vid Kungsgårdsvägen alldeles intill kyrkogården under förevändning att det behövs studentlägenheter när man inte kan fylla det lägenhetsbestånd man redan har är pinsamt och ett dåligt exempel på hur makten kan orsaka fartblindhet. Bebygg Rifatomten först, den ligger ju där bara, och vänta med att förstöra den lilla skuggande grönska som finns invid vägen i ett av våra allra mest problemtyngda bostadsområden. Det kan väl inre vara fel att backa någon enda gång???

Så, nu har jag varit tråkig så det räcker. Det var faktiskt ganska skönt att pysa lite. Det lättar på trycket.

Inga kommentarer: