onsdag, januari 25, 2017

Roliga dagar :)

Vissa dagar är roligare än andra...

Jag var på en förrättning häromdagen. In genom dörren ett par minuter före start kommer en man med mycket bekant utseende och jag tänkte direkt: "Är det du eller är det din bror?" Efter några sekunder bestämde jag mig för att det var hans bror. När vi hälsade så sa jag som det var: "Dig känner jag igen. Jag har gått i samma klass som din lillebror i nio år."

Hans reaktion var ett förbluffat ansikte och orden: "Va?! Men han är ju gammal!"

De orden bevarar jag. He made my day! Senare samma dag blev jag kallad "Lilla tösabiten". Vissa dagar är som sagt roligare än andra trots att det ligger nära till hands att dra slutsatsen att blindhetsgraden i samhället har utvecklats exponentiellt på senare tid ;)

Inga kommentarer: