torsdag, juli 04, 2013

TACK och LYCKA TILL!

Du har varit en trogen följeslagare under lång tid. I vått och torrt har du ställt upp och hjälpt mig att jämna ut tillvarons ojämnheter med aldrig svikande värme och följsamhet. Trots att du helt säkert har fått arbeta långt mer än de flesta av dina jämnåriga har du aldrig krånglat utan alltid hållit ångan uppe. Du har heller aldrig klagat på den ganska trånga bostaden jag gav dig högt upp i ett mörkt utrymme, och inte heller på det faktum att du bara har fått komma ut i ljuset när det har varit dags för hårt arbete.

Igår så kom jag ändå till den smärtsamma insikten att du har nått din gräns. Jag måste, även om det känns hårt, förpassa dig till de sällare jaktmarkerna. Må din väg gå dig till mötes, eller kanske hellre din strykbräda i strykjärnens himmel. Tack för allt gemensamt jobb och må du aldrig mer läcka brunt vatten som förstör änglarnas vita änglaklädnader, eller kanske det faktiskt är så att innanför himmelrikets pärleportar får även strykjärnsänglarna evig ro och vila? Är det något strykjärn som har förtjänat det så är det du, min Philips!


Inga kommentarer: