lördag, april 06, 2013

Underbar morgon!

Tänk så glad man kan bli av ett litet telefonsamtal på lördag förmiddag!!! Känslan av att vara uppskattad för den man är är så mycket mer värd än det ständiga gnällandet och klagandet från människor som till allra största delen har problem med sig själva.... Livet är för kort för att man ska lägga energi och tid på sådant som är utsiktslöst. Ett ständigt letande efter hjärta där det helt enkelt inte finns dränerar livet på glädje. Nu kan jag se framåt igen!

Så håll tummarna nu, alla mina riktiga vänner, ni som vill mig väl. Jag vet att ni finns! Jag vet att det är tillsammans vi kan förändra världen till det bättre, och då gäller det att vi använder en mångfald av arenor och förmågor. Vi behöver stärka varandra, uppmuntra varandra och uppskatta varandras olikheter. Det är av dem vi väver den vackraste och mest kreativa livs- och samhällsväven. Det är i den vi får vara den unika människa vi är, inte genom att hugga av, klippa ner och bränna ut.

Så tack! Det är en underbar morgon, som Lundell sjunger. Låt oss fortsätta att utforska dagen!

Inga kommentarer: