måndag, februari 13, 2012

Sandlåda!

I vår lilla kommun finns det partier som vill framåt till vilket pris som helst, partier som inte vill nåt alls samt partier som vill framåt på ett hållbart sätt. Vänsterpartiet tillhör de sistnämnda. Tycker jag alltså. Egentligen tycker ju jag, som företrädare för just Vänsterpartiet, att vi är ganska ensamma i den gruppen. Är jag på riktigt gott humör kan jag kanske tycka att det finns något eller några fler där ;-)

Men det finns två partier som brukar tala om sig själva i termer av stort framför smått, inget partipolitiskt tjafs, enhet framför splittring och dylikt. Idag bet de sig ordentligt och synligt i svansen här. Det ENDA man vill i den här texten är nämligen att kasta paj på Miljöpartiet, framhålla sin egen förträfflighet och slå in en kil i en majoritetskonstellation.

Om inte det är smått framför stort, partipolitiskt tjafs, splittring framför enhet och dylikt, jag då vet inte jag vad man ska kalla det.

Jo, kanske förresten. Sandlåda!

Inga kommentarer: