söndag, oktober 04, 2009

Efter helg kommer vardag

Tänk så skönt man kan ha det vissa helger! Visserligen var det tvättdags i tvättstugan igår och jag bytte garderoben till höst- och vinterkläder vilket sammantaget resulterade i en strykhög modell större, men ändå. Goa dottern har varit hemma och vi har kunnat rå om varann alla tre. Idag blev det en tur till simhallen (det är ju viktigt med fysisk aktivitet för välbefinnandet!) innan hon skulle åka iväg igen. Det blev förstås buss istället för tåg. Det hör liksom till ovanligheterna att man får åka tåg för sin tågbiljett. Dessutom körde bussen fel i Blomstermåla och fick vända på en skogsväg. Lagom pinsamt. Veliga Veolia, eller vad ska man säga? Man kan inte säga att tåget går som tåget i alla fall för då ljuger man.

En fullspäckad vecka väntar. Kanske är det därför man kunde njuta så av helgen. Vi får se. Kläder har jag i varje fall inför oktobers första hela vecka, tjocka jackor och gosiga koftor. Om jag ska ha min vanliga tur slår vädret om och så blir det brittsommar, men det får jag väl lösa då på nåt vis. God natt och sov gott :-)

Inga kommentarer: